Vrijdag is het alweer de eerste vrijdag van de maand. Er moet een nieuwsbrief uit naar je relaties. Je schuift dit maar voor je uit, want wat moet er deze maand nu weer in de nieuwsbrief? Je bent niet de enige die hier telkens mee worstelt.
Ik denk graag met je mee, zodat we een jaarkalender kunnen maken met onderwerpen die je kunt gebruiken. Het kan enorm fijn werken als je vooraf onderwerpen bedacht hebt.
Tips voor onderwerpen in je nieuwsbrief
Nieuwe producten en diensten
Waarom heb je dit nieuwe product of deze dienst toegevoegd? En wat heeft je klant daaraan? Misschien kun je linken naar een filmpje op je website?
Vertel waar je mee bezig bent
Ben je bezig met nieuwe ontwikkelingen? Nieuwe collega’s? Verhuizing achter de rug? Betrek je klanten bij jouw bedrijf, dat vinden ze fijn.
Vertel wat je hebt bereikt
Vier je successen. Heb je een nieuwe website, bestaat je bedrijf je 5 jaar? Maar wees ook niet bang om slecht nieuws te delen. Eerlijkheid duurt het langst.
Schrijf over ontwikkelingen in je sector
Door het nieuws te delen uit jouw sector laat je zien dat je op de hoogte bent. Dit wekt vertrouwen bij klanten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de laatste wet- en regelgeving, berichtgeving coronamaatregelen als dat voor jouw bedrijf belangrijk is etc.
Haak in op de actualiteit
Altijd leuk 🙂 Zeker met al die grappige inhakers tegenwoordig. Denk maar aan Valentijnsdag, Sinterklaas of Kerst. Daar kun je toch wel een leuke e-mail bij verzinnen? Maar gebruik wel die inhakers, die bij jouw dienst en/of product past. Eén van de vele inhaakkalenders vind je hier.
Zet je klant in de spotlight
Geef een klant het woord. Wie is de klant en wat doet hij of zij en waarom heeft hij of zij voor jou gekozen? Maak hiervan bijvoorbeeld een video en plaats dit op je website. In je nieuwsbrief kun je dan naar de video linken. Ik ben ook zelf in de spotlight gezet en daarvan is een klantvideo opgenomen.
Zet je medewerkers in de spotlight
Hoe leuk is het om je medewerkers in de spotlight te zetten. Wie is de telefoniste die de klant altijd aan de telefoon heeft. Wat je met een klant doet kun je natuurlijk ook met medewerkers doen. Stel jezelf eens voor. Wie ben jij privé? Zo leert de klant jouw bedrijf beter kennen.
Geef iets gratis weg
We zijn dol op iets wat we gratis krijgen. Dus als er iets gratis weggegeven wordt zijn we er als de kippen bij. Denk aan bijvoorbeeld een weggever. Het hoeft niet per se iets tastbaars te zijn.
Stel je klanten een vraag
Worstel je met een product of dienst? Vraag je relaties om eens mee te denken. Ze krijgen het gevoel dat je er ook echt voor ze bent.
Je kunt bijvoorbeeld met Google Forms of Forms van Outlook heel goed een vragenlijst maken. De link kun je dan publiceren in je nieuwsbrief. Gebruik je MailChimp om je nieuwsbrief te versturen, dan kun je ook één vraag stellen in de nieuwsbrief of meerdere vragen via een landingspagina.
Maak een agenda van belangrijke bijeenkomsten
Of download de Issuekalender, een jaarkalender met alle interessante dagen, weken en maanden in een jaar. Deze kalender kun je zelf uitbreiden met vakspecifieke gebeurtenissen.
Beantwoord veelgestelde vragen
Krijg je vaak dezelfde vraag van klanten? Behandel deze dan als onderwerp in je nieuwsbrief. Daar heeft iedereen profijt van.
Leer van anderen
Heb je nog steeds niet genoeg inspiratie voor jouw e-mailcampagne? Kijk dan eens wat anderen doen. Ik bewaar sommige nieuwsbrieven als inspiratiebron.
Meer weten?
Wil je meer weten over bijvoorbeeld het gebruik van Laposta of kun je hulp gebruiken bij het versturen van je nieuwsbrief? Neem dan gerust contact met mij op.
Deel mijn blog heel gemakkelijk