In het kort
Laposta is één van de vele nieuwsbriefprogramma’s, waarmee je snel en eenvoudig nieuwsbrieven kunt versturen. Een ander heel bekend gratis systeem is Mailchimp. Nadat zij in mei 2019 hun pakketten hebben aangepast, ben ik eens rond gaan kijken en kwam ik uit bij Laposta. In veel opzichten lijkt Laposta op Mailchimp. Wat ik echt een voordeel vindt, is dat het helemaal in het Nederlands is 🙂 Beperkingen Bij Laposta kun je met een gratis account: maximaal 2000 relaties kun je een nieuwsbrief versturen maximaal 12.000 nieuwsbrieven per maand kun je versturen onderaan de nieuwsbrief komt het logo van Laposta te…
Laposta is één van de vele nieuwsbriefprogramma’s, waarmee je snel en eenvoudig nieuwsbrieven kunt versturen. Een ander heel bekend gratis systeem is Mailchimp. Nadat zij in mei 2019 hun pakketten hebben aangepast, ben ik eens rond gaan kijken en kwam ik uit bij Laposta. In veel opzichten lijkt Laposta op Mailchimp. Wat ik echt een voordeel vindt, is dat het helemaal in het Nederlands is 🙂
Beperkingen
Bij Laposta kun je met een gratis account:
- maximaal 2000 relaties kun je een nieuwsbrief versturen
- maximaal 12.000 nieuwsbrieven per maand kun je versturen
- onderaan de nieuwsbrief komt het logo van Laposta te staan en de melding ‘Deze e-mail is verzonden met het nieuwsbriefprogramma Laposta’
- per bedrijf mag maximaal één gratis account worden aangevraagd
- ondersteuning van Laposta gaat alleen per e-mail
Bij een betaald abonnement mag je onbeperkt nieuwsbrieven versturen en komt er geen verwijzing onderaan de nieuwsbrief. Wel is Laposta dan telefonisch bereikbaar voor vragen.
Voordelen Laposta
Met Laposta kun je live de statistieken bekijken. Zodra je de nieuwsbrief verzonden hebt, kun je direct je statistieken bekijken. Als je naar het overzicht (live) gaat, dan zie je ook de klok lopen. Super fijn!
Laposta is in het Nederlands 🙂
Bij Laposta kun je altijd gebruik maken van de helpdesk. In de gratis versie is dat alleen via e-mail. Heb je een betaald abonnement, dan kun je ook telefonisch contact opnemen met de helpdesk.
Laposta heeft net als Mailchimp een ‘drag en drop’ editor. Je pakt een onderdeel op en die verplaats je naar de positie in de nieuwsbrief waar jij het wilt hebben.
Laposta legt van elke nieuwsbrief, lijst en relatie ook vast of je nieuwsbrief gelezen is. Als Laposta de tijdsduur van minimaal 7 seconden kan vaststellen, wordt een nieuwsbrief als gelezen beschouwt. In webmail (zoals GMail) kan geen tijdsduur worden bepaald.
Automations zijn voor alle klanten volledig beschikbaar.
Account aanvragen
Via de website van Laposta kun je eenvoudig een gratis account aanvragen. Nadat je een account hebt aangevraagd, kun je direct aan de slag.
Met meer mensen in één account werken
Je kunt met meerdere mensen in één account werken, alleen kun je niet aan dezelfde nieuwsbrief werken. Superhandig als je met een Virtueel Assistent werkt 🙂 In het gratis account kun je geen extra logins aanvragen. Hierdoor moet je de logingegevens met elkaar delen. Wil je dat niet, dan kun je logins alleen aanvragen met een betaald abonnement.
Online training Laposta
Zit je al een tijdje na te denken om een nieuwsbrief te versturen naar je klanten of heb je een mooie weggever die je naar potentiële klanten wil versturen? Misschien gebruik je nu een ander systeem en wil je overstappen. Met Laposta kun je op een simpele en snelle manier een nieuwsbrief opmaken en versturen. En tot 2000 relaties is het helemaal gratis!
Wil je weten hoe makkelijk Laposta werkt, volg dan mijn online training. Door middel van korte video’s maak je stap voor stap je nieuwsbrief.
Meer weten?
Wil je meer weten over Laposta, neem dan gerust contact met mij op. Overweeg je om een nieuwsbrief te gaan versturen of wil je overstappen naar Laposta? Ik kan je daar goed bij ondersteunen.
PS In de volgende blog ga ik je meer vertellen over het importeren van e-mailadressen en hoe je de relatiegegegevens beheert.
Deel mijn blog heel gemakkelijk