In het kort
Als je een e-mailcampagne verstuurd, dan wordt deze niet door iedereen gelezen. Hier kunnen diverse redenen voor zijn: het onderwerp spreekt niet aan; het tijdstip van de nieuwsbrief komt niet uit; je lezer vergeet op een later tijdstip de nieuwsbrief alsnog te lezen; etc. Met Laposta kun je de nieuwsbrief nogmaals versturen als deze niet geopend is. Op deze handige manier kun je ervoor zorgen dat je nieuwsbrief alsnog door een groot aantal lezers wordt geopend. Ik leg je hieronder uit hoe je dit doet. Je stuurt de nieuwsbrief namelijk nogmaals naar de personen die deze nog niet geopend hebben….
Als je een e-mailcampagne verstuurd, dan wordt deze niet door iedereen gelezen.
Hier kunnen diverse redenen voor zijn:
- het onderwerp spreekt niet aan;
- het tijdstip van de nieuwsbrief komt niet uit;
- je lezer vergeet op een later tijdstip de nieuwsbrief alsnog te lezen;
- etc.
Met Laposta kun je de nieuwsbrief nogmaals versturen als deze niet geopend is. Op deze handige manier kun je ervoor zorgen dat je nieuwsbrief alsnog door een groot aantal lezers wordt geopend.
Ik leg je hieronder uit hoe je dit doet. Je stuurt de nieuwsbrief namelijk nogmaals naar de personen die deze nog niet geopend hebben. Het enige wat je aanpast is de onderwerpregel.
Door het aanpassen van de onderwerpregel lijkt het alsof je een nieuwe nieuwsbrief stuurt, maar de inhoud blijft hetzelfde 🙂 Je geeft de lezer dus een extra kans om je e-mail te openen (en op je links te klikken).
Nu zijn er meerdere nieuwsbriefprogramma’s, maar hieronder leg ik je graag uit hoe het met Laposta werkt.
Stappenplan Laposta
Ga in je account naar Relaties en je selecteert de lijst waar het om gaat en klik op Bekijken. Kies dan voor het tabje Segmenteren en klik op Maak een nieuw segment.
Kies in het nieuwe segment voor segmenteren op basis van campagneresultaten en selecteer op B2. Sla dat segment op en geef het een naam, bijvoorbeeld: Laatste campagne niet geopend.
Nu moet de laatste campagne aan dit segment verzonden worden. Ga hiervoor naar Campagnes en kopieer de laatste campagne. Vul de basisgegevens in en loop het stappenplan door. Pas bij de eerste stap ook het onderwerpregel aan. Geef in Stap 2 aan dat de campagne naar het zojuist aangemaakte segment gestuurd moet worden.
Vervolg het stappenplan en verstuur je nieuwsbrief nu opnieuw naar alle lezers die de laatste campagne niet geopend hebben, maar wel hebben ontvangen.
Het segment wat je hier hebt aangemaakt blijft altijd gelden voor de laatste campagne, dus je kunt het voor een volgende nieuwsbrief weer gebruiken. Handig 🙂
Opmerking: Laposta registreert alleen of een nieuwsbrief geopend is als er afbeeldingen in die nieuwsbrief zijn geladen. Dat gebeurt niet altijd vanzelf. Dit betekent dat een deel van de ontvangers binnen dit aangemaakte segment de nieuwsbrief wel al heeft gezien.
Meer weten?
Wil je meer weten over Laposta, neem dan gerust contact met mij op. Overweeg je om een nieuwsbrief te gaan versturen of wil je overstappen naar Laposta? Ik kan je daar goed bij helpen.
Deel mijn blog heel gemakkelijk