In het kort
Gebruik je iDeal in je WooCommerce webshop? Door een recente update kiest je klant zijn bank pas na het klikken op "Plaats bestelling." Dit kan verwarring veroorzaken als je afrekenscherm niet is aangepast. In deze blog lees je hoe je de instellingen eenvoudig aanpast om de afrekenervaring soepel te houden.
Gebruik je iDeal om betalingen te accepteren op je WooCommerce webshop? Dan is er belangrijk nieuws! Vanaf nu kiest jouw klant zijn bank niet meer op de afrekenpagina, maar pas nadat hij op de knop “Plaats bestelling” heeft geklikt. Deze wijziging kan voor verwarring zorgen bij je klanten. Zorg er dus voor dat je je afrekenscherm aanpast.
Hoe ziet het er nu uit?
Als je de plug-in van WooCommerce (naar versie 9.0.1) en Mollie Payments for WooCommerce (naar versie 7.5.5) hebt bijgewerkt, zie je het volgende:
Let op:
Het is mogelijk dat je in je afrekenscherm nog ‘Selecteer je bank’ ziet staan. Die tekst is niet meer nodig en kan verwarrend zijn voor je klanten.
Hoe kun je dit oplossen:
- Ga in het Dashboard van je webshop naar WooCommerce > Instellingen > Betalingen.
- Klik op ‘Mollie – iDeal’ op vervolgens op de knop ‘Beheren’.
- Maak het veld ‘Omschrijving’ leeg.
- Sla je wijzigingen op.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig met het aanpassen van je webshop of ken je iemand anders die hulp kan gebruiken? Neem dan gerust contact met mij op!
Deel mijn blog heel gemakkelijk