Houd je gegevens up-to-date in Google Mijn Bedrijf
Houd je gegevens van je bedrijf bij in Google Mijn Bedrijf. Laat klanten weten of je open bent en welke diensten je (nog) biedt. Denk aan bijvoorbeeld afhalen of bezorgen van eten. Ook na COVID-19 oriënteren we ons nog steeds online, voordat we besluiten om überhaupt het huis uit te gaan.
Naast het bijhouden van je bedrijfsgegevens kun je ook berichten toevoegen aan Google Mijn Bedrijf. Uiteraard deel je informatie op je sociale media en je website, maar het publiceren van berichten met Google Posts werkt met name voor je lokale SEO heel goed.
Up-to-date houden van je bedrijfspagina is enorm belangrijk
Openingstijden bijhouden
Misschien werk je niet iedere dag of is je winkel maar beperkt open. Werk je openingstijden dan regelmatig bij. Google heeft een ‘tijdelijk gesloten’-mogelijkheid toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf. Kies dus niet voor ‘permanent gesloten’ als dit niet het geval is.
Ga naar je pagina op Google Mijn Bedrijf en klik op Informatie en scrol wat naar beneden. Daar vind je een tabel, waarin je kunt aangeven dat je tijdelijk gesloten bent. Heb je gewijzigde openingstijden, dan kun je je openingstijden aanpassen.
Contactinformatie bijwerken
Zorg ervoor dat alle informatie waarop klanten contact met je kunnen opnemen, juist zijn. Werk je vanuit huis, schakel dan je telefoonnummer door naar mobiel. Test vooraf ook of dit werkt. Klopt je voicemail nog? Kleine dingen om je bereikbaarheid goed te houden.
Werk je contactgegevens en openingstijden regelmatig bij.
Posts op Google Mijn Bedrijf
Wist je al dat je ook posts op Google Mijn Bedrijf kunt plaatsen? Net als dat je op social media doet, kun je ook op Google Mijn Bedrijf een post plaatsen.
Wat kun je bijvoorbeeld posten?
- Update posts
- Event posts
- Aanbod posts
Je kunt een blog of nieuwsbrief plaatsen, verwijzen naar een pagina op je website en zelfs een evenement aankondigen. Best veel mogelijkheden dus 🙂
Je berichten blijven tegenwoordig 6 maanden te zien (voorheen was dit één week). Dus let wel op dat wat je plaatst actueel is. Als het niet meer geldig is, zoals een seizoensgebonden aanbod, haal het bericht dan weg.
En vergeet niet een Call To Action toe te voegen! Je wilt natuurlijk wel dat je lezer een vervolgstap zet na het lezen van je bericht. Een knop om naar dat specifieke product in je webshop te gaan, aanmelden voor je nieuwsbrief of direct contact opnemen zorgt ervoor dat de lezer direct de juiste actie neemt.
Ga voor het plaatsen van een post naar Google Mijn Bedrijf en klik op het meest rechtse icoontje op Posts en voeg een afbeelding (800×600 pixels) en tekst toe van maximaal 1500 tekens.
Meer weten?
Kun je hulp gebruiken bij het inrichten van Google Mijn Bedrijf of wil je posts gaan plaatsen en weet je niet hoe je dat moet aanpakken? Neem dan gerust contact met mij op. Ik kan je daar goed bij ondersteunen.
Update: 8 juni 2022
Deel mijn blog heel gemakkelijk